PRĂJITURĂ CU MORCOVI



Bună tuturor,
Eu sunt Eliza și, pentru că David încă e în vacanță la bunici, vă prezint eu rețeta din această săptămână.

Într-o dimineață de iarnă, deși abia trecuseră sărbătorile și eram cu toții ghiftuiți de dulciuri, m-am trezit cu un plan clar în minte: voiam un tort. Așa că am bătut-o la cap pe mama (care n-ar fi avut niciun chef de bucătăreală), până am convins-o să facem împreună un tort.
Bine, mama îi spune prăjitură cu morcovi, dar e atât de bun că merită numele de tort.

Mama nu mai știe de unde are rețeta, e în caietul ei de mulți an. De fapt, pentru prăjitura asta am combinat ingredientele de la vreo 3 rețete, cam cum făcea Bica Mariana atunci când mama era copil: se uita prin caietul de rețete, îl închidea, se uita în cămară să vadă ce ingrediente are și se apuca de gătit cu ce găsea pe acolo. Așa și noi. Ne lipsea câte ceva din fiecare rețetă, așa că am folosit ce aveam în casă.

Am folosit:
Pentru aluat: 3 morcovi, 3 ouă, 100 ml ulei, 100g zahăr, 250 g făină, 1 plic praf de copt
Pentru glazură: ciocolată, 80 g lapte, 100 g zahăr, 100 g unt

Primul pas a fost să spargem ouăle, lucru pe care am insistat să-l fac singură, iar mami a așteptat răbdătoare să termin, deși spune că a durat o veșnicie.




în caz că nu știați, ouăle se sparg rupând din ele bucățele mici, mici


yeeey! am reușit să eliberez oul de coajă!

e musai, dar musai să testăm consistența gălbenușului


Am pus apoi în funcțiune mixerul cel micuț de la Bica Mariana. M-am distrat grozav cu el și nu aș fi vrut să-l mai las din mână



În timp ce eu mixam, mama a adăugat pe rând zahărul, uleiul și apoi, treptat, făina amestecată cu praful de copt

Nu uitați să gustați compoziția


Când a fost prea multă făină iar mixerul nu a mai făcut față, am trecut la tel.


Mami a adăugat apoi morcovii

Mmmm, ce gustoși!

Când totul a fost bine bine omogenizat, am turnat compoziția în tavă


Și am nivelat-o cu o spatulă.


Mami a pus tava în cuptor și a lăsat-o la foc mic cam 45 minute.


Între timp, mama a făcut glazura. Aici nu am mai participat și eu pentru că trebuia amestecat în oala de pe foc iar mie mi-e cam frică să nu mă ard.
Mami are un borcan unde strânge toate resturile de ciocolată pe care noi nu le mâncăm pentru că nu ne plac sau pentru că, pur și simplu, uităm de ele (eu cred că noi uităm de ciocolata asta tocmai pentru că ea o pune în borcan)
A pus într-o oală câteva bucăți de ciocolată sin borcan, laptele, zahărul și untul apoi a pus oala pe foc și a amestecat până s-au topit și s-au făcut o cremă delicioasă.


Când prăjitura s-a copt, mama a scos-o din cuptor, a tăiat-o în pătrățele, a turnat deasupra glazura și a lăsat-o să se răcească.


A fost un tort foarte bun din care am mâncat cu poftă.

Poftă bună și vouă!





































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu