MINIBRIOȘE CU MORCOVI



Anul trecut, la un concurs de pe blogul Laurei Adamache, mama a câștigat câteva cărți, printre care și Rețete pentru micile gospodine. Am tot răsfoit cartea asta în ultimul timp, făcând abstracție de faptul că doamna Adamache nu s-a gândit și la băieții care-și doresc să gătească.


Am ales pentru azi rețeta de Brioșe cu morcovi, cu mențiunea că am făcut câteva modificări.
Ingredientele pe care le-am folosit sunt: 
2 morcovi rași,  
125g făină, 
3g praf de copt, 
65 ml ulei de floarea soarelui, 
1 ou, 100 g zahăr, 
1 linguriță coajă rasă de portocală, 
esență de vanilie (în rețetă scrie o păstaie de vanilie, dar noi n-am avut),
o lingură iaurt (nu scrie în rețetă dar mama a spus că  un pic de iaurt ajută brioșele să fie mai pufoase), 
1 vârf de cuțit de sare
În rețetă scrie și de 40 g făină de migdale, dar noi n-am avut

Mama a curățat și a ras morcovii, eu încă nu mă bag la răzătoare pentru că mi-s prea dragi degetele mele.


Cu ajutorul Elizai pus pe rând într-un vas oul, 



 zahărul 


 vanilia 


și le-am mixat până s-au deschis la culoare.

Eliza a adăugat morcovii și împreună am amestecat ușor până s-au încorporat în compoziție. 



Am adăugat iaurtul,



apoi făina amestecată cu praful de copt 


și am amestecat până s-au omogenizat. 


La sfârșit am adăugat uleiul și am amestecat din nou.



Pentru că nu am găsit formele de brioșe, am decis să facem minibrioșe.

Împreună cu Eliza am uns tava cu ulei 



și am pus compoziția în forme.


Cam 15 minute la cuptor și... 


Voilà!


Pot să spun că au fost cele mai pufoase brioșe pe care le-am mâncat până acum. Dulci și aromate, merg de minune cu o cană de lapte (sau pahar în cazul meu).
Încercați și voi și spuneți-mi cum vi se par.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu