BULZ ÎN STRATURI

Una dintre mâncărurile pe care mama le-a adorat cât am locuit în Bucovina, a fost Bulzul, în special cel cu de toate: mămăligă, brânză, cârnați, ouă.

Azi ne-a învățat și pe noi să-l gătim. Nu ne-am complicat să facem bile din brânză și mămăligă, așa cum am văzut în diverse rețete pe net, am preferat bulzul în straturi.

Ingrediente:
- făină de porumb
- cârnați, șuncă sau ce alt tip de carne aveți prin casă
- brânză de burduf, cașcaval, telemea, dau ce alt tip de brânză sărată aveți prin casă
- ouă

Am pregătit cu grijă alimentele:

Am tăiat cârnații și șunca,


am dat cașcavalul pe răzătoare.
Ar fi mers mai bine brânză de burduf, dar nu am avut.


 Am pus cârnații și șunca la rumenit



Am făcut apoi mămăliga.  



 

   

Dacă alegeți varianta cu bile din brânză și mămăligă, faceți o mămăligă mai vârtoasă. pentru straturi e bună și una mai moale.

Am pus ouăle la prăjit în timp ce Eliza deja începea să guste din mămăligă



  
 Am asamblat apoi bulzul: un strat de mămăligă, unul de brânză, unul de carne, alt strat de mămăligă, apoi oul.



  
  
 Se servește cald, de preferință cu lapte acru. Noi nu am avut lapte acru, am servit cu varză murată
  

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu